Uge 14 står i kunstens tegn på Stepping Friskole.

Indskolen har besøg af 2 fynske kunstnere, der sammen med eleverne arbejder med fugle.

Mellemtrinnet arbejder med sprællemænd.

Overbygningen

I denne uge er overbygningen rykket over til billedhuggeren Søren Cip, hvor vi er gået igang med et kunstprojekt. Vi skal lave et relief. Et relief er et billede eller ornament, der er ophøjet i forhold til en flad fast baggrund.
Vi bruger en træplade som vores baggrund, og her hakker vi forskellige sommermotiver ud, ved hjælp af stemmejern og en kølle.
Der bliver lavet alt fra isvafler, blomster, havfruer og flotte blæksprutter til øloplukkerer og knallerter.
Vi har nu arbejdet på reliefferne i 2 dage, og de forskellige motiver begynder at tage form.
Vi glæder os til fredag, hvor reliefferne er færdige, og er klar til at udsmykke vores nye terrasse.
Emma og Emilie

Se billederne her: