Da Stepping Friskole blev indviet i 2011, havde ingen nok troet på at man allerede 4 år senere skulle fejre elev nr. 150. Men 1. juni var det en realitet og torsdag aften var der fest og glade dage i Trekløverhallen i Stepping.

En af årsagerne var at skolen for andet år kunne holde dimension for 9. klasses elever og sende dem videre i skolesystemet. Nogen skal på efterskole, andre gymnasiet og landbrugsskole.

En anden og ikke mindre vigtig årsag var at skolen kunne fejre elev nr. 150 som startede 1. juni og det blev fejret. Der var sang og festlige indslag af elever og lærer, der var skænket børnechampagne i glassene, sønderjysk kaffebord og borgmester Jørn Pedersen holdt tale og styrede opsendelsen af de 150 balloner. Hver elev havde skrevet en hilsen og sendte en ballon mod den blå himmel med sin hilsen. Nu venter skolen så spændt på om der kommer en ballonhilsen retur. Sidste gang skolen sendte balloner op var da skolen blev indviet, da kom balloner retur helt fra Skåne i Sverige.

Borgmester holder taleDer var sønderjysk kagebord og børnechampagne til alle