Gå tilbage

Hvorfor en privatinstitution i Stepping?

Vi tror på, at vi kan løfte lokalområdet i Stepping, ved at lave en spændende børnehave der kan tiltrække flere børnefamilier til området.

Vi tænker, at det er naturligt at man som forældre, ligesom i skoledelen, gerne vil have medindflydelse på og ansvar for børnenes opvækst og synes at det giver mening at begge institutioner bygger på de samme grundværdier.

Det vi kan skabe, er en helhed og sammenhæng i børnenes liv, hvor et godt samarbejde mellem daginstitution og skole, og hvor der er en tydelig tryghed i børnenes overgange.

Bygningernes placering i forhold til hinanden, og tæt på hallen og naturen, giver optimale muligheder for at udnytte faciliteterne, og gør det nemt for forældrene at aflevere børnene et sted.

Vi mener, at ved at skabe en sund og stærk daginstitution i Stepping, styrker vi grundlaget for skole, familieliv, foreningsliv, kirken og lokalsamfundet i byen.

Om institutionen:

Stepping Natur- og Idrætsbørnehus starter 1. august 2017.  Vi har på rekordtid fået bygget en ny og flot såkaldt “letbygning” på ”forsamlingshusgrunden”. Børnehaven er en aldersintegreret institution med børn fra 0 til 6 år.

Børnetal:

Integreret Daginstitution 0 -6 år. Børnehaven er privat og ligger i forbindelse med Stepping friskole. Årsnorm: 26 børn i alderen 3 – 6 år, samt 7 børn i alderen 0-2 år.

Da vi inden sommerferien havde venteliste til børnhaven, søgte vi og fik dispensation til 31 børnehavebørn og 10 vuggestuebørn indtil 1. april 2018.

Børnehaven er inddelt i 2 faste grupper, samt 1 vuggestue gruppe.

Ansatte:     

Leder                                 Mette Glumsø         

Pædagoger                      Tanja Kock, Trine Christensen, Vibeke Damgaard & Tina Krongaard

Pædagogmedhjælpere  Mads Garde, Marianne Beldringe og Dorte Hermann

Praktiske oplysninger:

Kontakt:        

Mette Glumsø

bornehuset@stepping-friskole.dk

tlf. 23 36 69 32   

 

Takstblad for  2017/18

Ved indskrivning betales der et gebyr på kr. 250,- pr. elev/ barn  ( tilbagebetales ikke)

Depositum

Der betales et depositum på. Kr. 1000 pr. barn ved indskrivning.

Depositum tilbagebetales efter at eleven/barnet er udmeldt og stoppet i institutionen/skolen.

Evt. restance modregnes i depositum.

Såfremt barnet ikke starter i institutionen/ skolen, tilbagebetales depositum ikke.

Både daginstitution, SFO-betaling og skolepenge betales forud til den 1. i hver måned

Daginstitutionspris i Stepping  Børnehus

0-3 år ( takst 1)                                      kr. 3.702,- i 11 mdr. (juli er betalingsfri).

3 år – skolestart  ( takst 2)                     kr. 1976,- i 11 mdr. (juli er betalingsfri).

Den måned barnet fylder 3 år overgår det til  ( takst 2)

Der gives søskende rabat efter følgende regler i daginstitutionen. Du betaler fuld pris for den dyreste plads og 50 % søskenderabat til øvrige pladser.

Skolepenge

1.      barn  kr. 1.150 kr. i 11 mdr.
2.      barn  kr. 575 kr. i 11 mdr.
3.      barn  kr. 425 kr. i  11 mdr.
4.      barn eller derover  på skolen er gratis

Sammenbragte børn med fælles folkeregisteradresse kan opnå søskenderabat.

Hvis man har børn i børneinstitutionen og SFO får man kr. 367,50 i rabat på skolepengene ved de børn der går i SFO.

SFO takster

SFO kr. 735,- pr. måned i 11 mdr.

Fravær
brug Iportalen når der skal gives besked til institutionen ved alt fravær, både fridage, sygdom og ferie. Samt skal der gives besked, hvis andre end forældrene henter.

Iportalen

Iportalen er et supplement til vores kontakt til dig som forælder.

Når du er logget ind, kan du:

  • Se hvad der sker i Børnehuset
  • Sende beskeder til os, f.eks. om barnets fridage, sygdom,kontaktinformationer, mv).

Når du ordner disse ting elektronisk via iportalen, har vi mere tid til at tage os af børnene.

Vi bruger iportalen til

  • At krydse børn ind og ud samt registrere fremmøde
  • At sende informationer til dig.
  • at reklamere for specifikke aktiviteter / arrangementer ved at skrive ting på din velkomstside, når du er logget på.
  • tilmeldinger til aktiviteter, ferier, mv.

Hvorfor:

Når du sender informationer elektronisk, er det meget mere effektivt end via telefonen og vi har tid til andre ting. Samtidig kan du sende os informationerne, når det passer dig, 24 timer i døgnet. Det giver størst mulig fleksibilitet for dig og os.

Det er derfor vigtigt, at du bruger systemet. Det giver os mulighed for at komme ud med informationer på en nem og effektiv måde – og det giver dig mulighed for at blive bedre orienteret om hvad der sker i dit barns liv i Børnehuset.

Personlig kontakt:

Informationerne på siden vil altid være generelle. Hvis vi oplever at der er behov for personlig eller specifik information, vil vi altid henvende os personligt. Ligesom du skal henvende dig til os personligt, hvis du føler et behov for direkte information eller har spørgsmål omkring dit barn.Systemet erstatter ikke den personlige kontakt.

Hjælp:

Hvis du har problemer med systemet, eller måske ikke umiddelbart har adgang til en pc/internet, skal du bare henvende dig personligt og snakke med Mette Glumsø – vi vil gerne hjælpe til med at sørge for at det fungerer for alle. I Børnehuset kan vi altid rette eller tilføje informationer, og du kan også låne en pc/internetadgang og rette informationer hos os.

På siden vil der også være billedgallerier af vores aktiviteter med børnene. De kan kun ses, når du er logget ind. Fremmede har altså ingen adgang til hverken billeder eller personlige informationer. Derfor håber vi også, at du giver os tilladelse til at billeder med dit barn kan lægges op på siden.

Du kan logge på iportalen, via computer, tablet eller telefonen, via din webbrowser på:

URL adressen: steppingfriskolesfo.iportalen.dk.

Nu kan den tilføjes til jeres hjemmeskærm, og I kan derefter let bruge den ved at melde fridage, sygdom og beskeder via et enkelt tryk. Samtidig er der mulighed for at lave kontinuerlige aftaler/aktiviteter, om barnet selv må bestemme/give besked når det skal gå hjem eller lave aftaler. Mulighederne er uendelige, så kom endelig igang 🙂

Sygdom
Vi følger sundhedsstyrelsens anbefalinger.

Påklædning
Børnene skal alle dage have praktisk tøj med efter vejret, vi er ude hver eneste dag uanset vejret.  Der skal være skiftetøj på barnets garderobe.

Bleer
Børnehuset udleverer bleer til vuggestuebørnene.

Mad
Børnehavebørn skal dagligt medbringe en god madpakke til frokost. samt frugt eller lignende til eftermiddagsmad.

Vuggestuebørn får dagligt serveret mad til frokost og formiddags og eftermiddagsmad.

Fødselsdage
Barnet kan medbringe lækkerier efter eget ønske til uddeling i børnehaven. Forældre må meget gerne deltage. Vi tager gerne hjem til jer, hvis vi bliver inviteret.

Lukkedage
Der er lukket d. 24. og 31. december, (men åbent mellem jul og nytår), samt de 3 dage før påske, dagen efter Kristi himmelfart og uge 29 og 30 i sommerferien.
Åbningstider
6.15-16.45, dog fredag 6.15-15.45, ugentlig Åbningstid 51,5 timer

Dagligdag/rytme:

Børnehave

6.15-8.30 morgenåbning
8.30-9.00 Formiddagsmad
9.00-11.00 aktiviteter i grupper
11.00-12.00 frokost
12.00-14.00 udeleg
14.00-14.30 Eftermiddagsmad
14.30-16.45 Fri leg

 

Vuggestue

6.15-8.30 Vi hygger og leger på stuen
8.00-10.00 der kan soves formiddagslur for de børn der har behov, børnene skiftes inden sovetid.
9.00-9.15 Der serveres formiddagsmåltid
9.15-9.30 Samling
9.30-11.00 Aktiviteter i gruppen.
11.00-12.00 Frokost
12.00-14.30 Sovetid, samt leg inde eller ude.
14.30-15.00 Eftermiddagsmåltid
15.00-16.45 Der hygges og leges på stuen.