Dit barn har mulighed for at gå i Stepping Friskoles SFO

SFO’en opholder sig i Kløverhuset mellem skolen og hallen.
SFO åbner hver morgen kl. 6.15 og lukker kl. 16.45. Fredag dog kl. 15.45. Børnene får eftermiddagsmad. De kan gå i skolens SFO så længe, der er behov for det.

Man kan tilmelde sig SFO’en hele året,  men udmelding skal ske i forbindelse med juleferien og sommerferien.

Betalingen er fordelt over 11 måneder

SFO’en er lukket i uge 28, 29 og 30 samt skolernes juleferie, påskeferie og fredag efter Kr. himmelfart.

I vinterferien, uge 26, 27, 31, 32 samt efterårsferien åbner og lukker SFO sammen med børnehaven i Børnehuset.

Stepping Friskoles SFO
Søndre Allé 20, Stepping
6070 Christiansfeld
SFO Leder Mette Glumsø
Mail: bornehuset@stepping-friskole.dk
Tlf: 23366932

I kan kontakte SFO’en på 40247403 mellem kl. 6.30 og kl. 8.00 og igen efter kl. 13.00.

Vi bruger Iportalen som indkrydsningssystem i SFO.

Iportalen er et supplement til vores kontakt til dig som forælder.

Som forælder til et barn hos os, får du et brugernavn og login (kode).

Når du er logget ind, kan du:

• Se hvad der sker i SFO´en

• Sende beskeder til os, f.eks. om barnets fridage, afhentning, sygdom mv. (beskedservice)

• Sørge for at oplysningerne omkring dit barn altid er opdateret, så vi har de rette informationer til at tage os bedst muligt af dit barn i enhver situation (stamkort, kontaktinformationer, mv).

Når du ordner disse ting elektronisk via iportalen, har vi mere tid til at tage os af børnene.

Vi bruger iportalen til

• at krydse børn ind og ud og registrere fremmøde

• at sende informationer til dig.

• at reklamere for specifikke aktiviteter / arrangementer ved at skrive ting på din velkomstside, når du er logget på.

• tilmeldinger til aktiviteter, ferier, mv.

Hvorfor:

Når du sender informationer elektronisk, er det meget mere effektivt end via telefonen, og vi har tid til andre ting. Samtidig kan du sende os informationerne, når det passer dig, 24 timer i døgnet. Det giver størst mulig fleksibilitet for dig og os.

Det er derfor vigtigt, at du bruger systemet. Det giver os mulighed for at komme ud med informationer på en nem og effektiv måde – og det giver dig mulighed for at blive bedre orienteret om, hvad der sker i dit barns liv på SFO’en.

Personlig kontakt:

Informationerne på siden vil altid være generelle. Hvis vi oplever, at der er behov for personlig eller specifik information, vil vi altid henvende os personligt. Ligesom du skal henvende dig til os personligt, hvis du føler et behov for direkte information eller har spørgsmål omkring dit barn.Systemet erstatter ikke den personlige kontakt. Du er derfor altid mere end velkommen til at komme forbi og tale med os. Vi sætter faktisk pris på at se forældrene i SFO´en.

Hjælp:

Hvis du har problemer med systemet, eller måske ikke umiddelbart har adgang til en pc/internet, skal du bare henvende dig personligt og snakke med Mette Glumsø – vi vil gerne hjælpe til med at sørge for at det fungerer for alle. På SFO´en kan vi altid rette eller tilføje informationer, og du kan også låne en pc/internetadgang og rette informationer hos os.

På siden vil der også være billedgallerier af vores aktiviteter med børnene. De kan kun ses, når du er logget ind. Fremmede har altså ingen adgang til hverken billeder eller personlige informationer. Derfor håber vi også, at du giver os tilladelse til at billeder med dit barn kan lægges op på siden.

Du kan logge på iportalen, via computer, tablet eller telefonen, via din webbrowser på:URL adressen: steppingfriskolesfo.iportalen.dk. Nu kan den tilføjes til jeres hjemmeskærm, og I kan derefter let bruge den ved at melde fridage, sygdom og beskeder via et enkelt tryk. Samtidig er der mulighed for at lave kontinuerlige aftaler/aktiviteter, om barnet selv må bestemme/give besked, når det skal gå hjem eller lave aftaler. Mulighederne er uendelige, så kom endelig igang.